Przedszkole nr 8 w Nowej Soli

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

 

Przedszkole Nr 8 w Nowej Soli zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych
i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

 

Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej:

 

http://przedszkole8nowasol.eprzedszkola.pl/

 

Data publikacji strony internetowej: 4 września 2017r.

Data ostatniej ostatniej aktualizacji: 15 czerwca 2024r.

 

Data sporządzenia Deklaracji i metoda dostępności cyfrowej:

 

Oświadczenie sporządzono dnia: 31 sierpnia 2020r.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

 

Status pod względem zgodności z ustawą:

 

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych, zostały one opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,

  • część plików nie jest dostępnych cyfrowo,

  • obrazy i zdjęcia na stronie nie posiadają opisu alternatywnego,

  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

     

Skróty klawiszowe:

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe:

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:

 

Osoba kontaktowa- mgr Natalia Tejman-Macherzyńska

Adres e-mail: przedszkole8ns@tlen.pl / natalcia2310@wp.pl

Numer telefonu: 68 470 70 40

 

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

 

Procedura wnioskowo - skargowa:

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji
w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Dostępność architektoniczna:

  1. Aby dostać się na teren placówki należy pokonać furtkę, istnieje również możliwość otworzenia dwuskrzydłowej bramy, co stanowi ułatwienie dla osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim.

  2. Wejście do budynku umożliwiają dwie pary drzwi, z przodu i z tyłu budynku. Budynek jest dwukondygnacyjny, aby dostać się na piętro powyżej parteru, należy pokonać schody. Na parterze przy wejściu umieszczony został dzwonek.

  3. W szatni oraz obok gabinetu Intendenta ustawione są ławki oraz dodatkowe fotele.

  4. Osoby z ograniczeniami mogą być obsługiwane poza kolejnością, o czym informuje stosowna tablica umieszczona na drzwiach gabinetu Intendenta.

  5. W odległości 200 m znajduje się parking miejski z wydzielonym miejscem dla osoby niepełnosprawnej.

 

Utrudnienia:

  1. W budynku są schody, które prowadzą na pierwsze piętro, nie ma windy, pochylni, podjazdów, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.

  2. Pomoc w pokonaniu większych barier w budynku.

  3. W przypadku niemożności dotarcia interesanta, istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób.


 

Obsługa osób z niepełnosprawnością słuchu:

  1. Brak możliwości skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego na miejscu lub on-line.

  2. Brak pętli indukcyjnej dla osób słabosłyszących.


 

Pies asystujący:

  1. Dyrektor po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu terminu spotkania wyraża zgodę na wstęp na teren przedszkola psa asystującego.

  2. Warunkiem wejścia na teren przedszkola z psem asystującym jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych.

  3. Możliwość wejścia do budynku z psem asystującym nie zwalnia osoby niepełnosprawnej z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego.